printlogo


فرمانده تیپ 188 زرهی ارتش :
ارتش جایگاه ویژه ای دارد
دهشیبی

گروه خبر - امام خمینی (ره) 29 فروردین را به عنوان روز ارتش نامگذاری کردند و این روز به عنوان نمادی برای نمایش قدرت و توان ارتش جمهوری اسلامی ایران و پاسداشت ملت از دلاوری های ارتش در دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و دیگر عرصه ها شناخته می شود. به همین مناسبت، خبرنگار ما با امیر سرتیپ دوم «محسن تقی زاده» فرمانده تیپ 188 زرهی ارتش در زاهدان گفت وگویی انجام داد. 
توان ارتش را از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی چگونه ارزیابی می کنید؟
ارتش صلابت، قدرت و نظام مندی خود را از ولی امر مسلمین در 8 سال دفاع مقدس و جنگ های داخلی به اثبات رساند و با اطاعت از رهنمودهای ولی امر مسلمین روز به روز بر شکوه و عظمت آن افزوده می شود کما اینکه این پیشرفت و صلابت باعث شده است دشمنان به خود اجازه ندهند کوچک ترین تعرضی به خاک این سرزمین داشته باشند. ما امروز به این صلابت خود افتخار می کنیم. امروز نیروهای مسلح ایران مایه آرامش ملت و بالاتر از آن، مایه آرامش ملت‌های منطقه هستند. ارتش ما به دلیل مسلح بودن به نیروی ایمان و پیروی از فرمان های رهبر معظم انقلاب، جایگاه ویژه ای دارد و این حسن بزرگی برای کشور است. ارتش ما به لطف پروردگار در وضعیت عالی است و روز به روز بر این آموزش ها افزوده می شود.  روز ارتش، یادآور روزهای پرتلاطم ایام اول انقلاب است. رژه ای که مردم در این روز می بینند نشان صلابت، نظم و اتحاد فرزندان خود است. تمام رسانه ها مراسم رژه روز 29 فروردین را منعکس می کنند، قطعاً این روز به گونه ای است که تیری بر چشم دشمنان ایران خواهد بود. در این روز فرزندان این خاک، اقتدار، قدرت، توان رزمی، آمادگی و انضباط ارتش جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می گذارند و به جهانیان اثبات می کنند که تنها در راستای آرمان های والای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) گام بر می دارند.در حقیقت می توان گفت این روز، روز تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب است. 
تهدیدهای منطقه ای و فرا منطقه ای علیه جمهوری اسلامی ایران تا چه میزان می تواند برای کشور خطرناک باشد؟ 
کشور ایران به دلیل داشتن شرایط خاص منطقه ای همواره مورد طمع سایر دشمنان بوده است اما تاکنون ارتش جمهوری اسلامی ذره ای غفلت در پاسداری از مرزهای ایران نداشته و همواره با جان و دل از این خاک گرانبها دفاع کرده است.درخصوص توان ارتش اسلام همین بس که با صلابت نیروهای مسلح با وجود ناامنی های موجود در کشورهای همسایه، ایران از امنیت و آرامش مثال زدنی برخوردار است. 
برنامه های ارتش در برگزاری مراسم 29 فروردین چیست؟ 
غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، برگزاری مسابقات ورزشی بین کارکنان نیروهای مسلح، محفل انس با قرآن در پادگان ها و اهدای خون توسط کارکنان لشکر از جمله مهم ترین برنامه هاست.  مراسم رژه به مناسبت روز ارتش و بزرگداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی نیز ساعت 8 صبح امروز در میدان سربازان گمنام امام زمان (عج) زاهدان برگزار می شود.