با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شد

انتصاب نماینده ولی‌فقیه در استان

  حضرت آیت ا... خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام شیخ «مصطفی محامی» را به نمایندگی ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان منصوب کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم ا... الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ مصطفی محامی دامت توفیقاته
اکنون پس از پایان مسئولیت جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عباسعلی سلیمانی دامت‌توفیقاته در دوره‌ای پر تلاش و موفق، ضمن تشکر از مجاهدت ها و خدمات شایسته ایشان، جنابعالی را به نمایندگی خود در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه‌ شهر زاهدان منصوب می‌نمایم.
جنابعالی با شناخت از استان و مسائل و مقتضیات آن و با درایت و هوشمندی به حول و قوه‌ الهی خواهید توانست کلیه امور مربوط به نمایندگان ولی فقیه را ساماندهی نمایید ان‌شاءا...
پیشبرد و تمشیت امور دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در میان آن مردم شریف و غیور و در آن خطّه‌ مهم و حسّاس که از ظرفیت انسانی و اقتصادی و جغرافیایی برجسته‌ای برخوردار است، مهم ترین کار ویژه‌ اصلی نمایندگی این‌جانب است که با رعایت اخلاق و تدبیر و جلب رضایت مردم عزیز آن استان در چهارچوب سیاست‌های کلی و منافع و امنیت ملی نظام جمهوری اسلامی باید صورت گیرد و به توفیق و به فضل الهی موجب تقویت هویت دینی و ملّی و استحکام همبستگی آنان گردد ان‌شاءا...
تکریم علمای دین و برجستگان علمی و دانشگاهی و توجه و اهتمام به مدارس علمیه و مراکز تبلیغی و هماهنگ ساختن نهادهای مسئول در رفع نیازمندی‌های آنان نیز از وظایف نمایندگی این‌جانب است.
مجموع سیاست‌ها و برنامه‌های نمایندگی که در پیوست الزامی این حکم آمده است، همه‌ دستگاه های مسئول در استان و کشور را موظف می‌نماید که با جنابعالی در انجام این مسئولیت مهم، همکاری نموده و هرگونه کمک لازم را به عمل آورند.
توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.         

سیّد علی خامنه‌ای- ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

خداحافظی آیت ا... سلیمانی
آیت ا... «عباسعلی سلیمانی» در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته از پایان دوره کاری خود به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امامت جمعه زاهدان خبر داد و با نمازگزاران و مردم استان خداحافظی کرد. او در مدت 18 سال حضور خود در سیستان و بلوچستان منشأ خدمات بسیاری بود و در انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم از مردم استان رای اعتماد گرفت.
زندگی نامه حجت الاسلام والمسلمین محامی
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی متولد 1344 در مشهد مقدس است.  او از دوران کودکی در مکتب پس از فرا گرفتن قرآن و ادبیات فارسی وارد کلاس دوم شد و پس از گذراندن کلاس چهارم برای جبران پیشرفت اولیه یک‌سال از تحصیل در دبستان بازمی‌ماند اما در این مدت  ادبیات عرب و فقه (عروة الوثقی) را نزد والد ماجد خود فرا گرفت و در سال 55 رسماً وارد حوزه علمیه شد و دروس سطح را نسبتاً سریع گذراند.حجت الاسلام و المسلمین محامی اوایل دهه 60 وارد حوزه  علمیه قم شد که طی یک سال ضمن تکمیل مکاسب در خدمت مرحوم آیت ا... ستوده و کفایه نزد حضرت آیت ا... سید حسین شمس و حضرت آیت ا... محقق داماد، همزمان درس خارج اصول را نزد حضرت آیت ا... وحید خراسانی سپری کرد و تا پایان دهه 60 به همان درس اصول ادامه داد.او  تفسیر و حفظ سوره‌ها و اجزایی از قرآن را از ابتدای دوره طلبگی فرا گرفت اما اوج شکوفایی این عمل را در قم و با شرکت در درس تفسیر آیت ا... مشکینی و سپس با آغاز درس تفسیر آیت ا... جوادی آملی می‌داند که تا اواخر دهه 60 ادامه داشت و با انجام تحقیقات قرآنی به‌صورت فردی و جمعی همراه بوده است و سرانجام به تشکیل گروه تفسیری برای تفسیر راهنما در مرکز فرهنگ و معارف قرآن سپس کنترل کارهای انجام‌گرفته منجر شد.وی از سال 1370 تا 1373 به‌مدت سه سال به کارهای فرهنگی، اجتماعی در سیستان و بلوچستان می‌پرداخت که با تأسیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور بلوچستان مسئولیت شهرستان سراوان را پذیرفت و با حفظ سمت معاونت امور شهرستان‌ها و علاوه بر آن معاونت امور سیاسی و اجتماعی دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور بلوچستان در زاهدان را هم قبول کرد. وی پس از بازگشت به قم بیشتر به امور آموزشی و پژوهشی و مدیریت آموزشی و مدیریت پژوهشی مشغول شد همچنین تدریس مکاسب کفایه، بدایه و نهایة الحکمه، حلقات اولی، ثانیه و ثالثه شهید صدر، تفسیر تربیتی و تفسیر موضوعی، فقه مقارن (الاعتصام بالکتاب و السنة جناب آقای سبحانی) به‌اضافه ایفای نقش به‌عنوان استاد راهنمای طلاب درس خارج و راهنمایی و مشاوره تعدادی پایان‌نامه در سطح سه و کارشناسی ارشد همچنین مسائل متعدد اصولی، فقهی به‌روش درس خارج و همچنین کتب متعدد تفسیری و روایی از جمله فعالیت‌های اوست.