اخبار

نبود اعتبار سدی در برابر پروژه های راه سازی قصرقند

گروه شهرستان ها- تامین نشدن اعتبار و بدهی سنگین دولت به پیمانکاران، روند انجام پروژه های راه سازی قصرقند را با کندی روبه رو کرده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی قصرقند به خبرنگار ما گفت: قراردادهایی که در بخش راه های روستایی بسته شده است به دلیل نبود اعتبارات به کندی انجام می شود که از جمله آن ها ساخت محورهای قصرقند به کاجو و قصرقند به تلنگ است.
«محمد انور دادگر» افزود: با توجه به بدهی میلیاردی  این اداره  به پیمانکاران که بیش از 15 میلیارد تومان است، سرعت اجرای پروژه ها  با کندی مواجه است.
هنوز اعتبارات اختصاص یافته امسال در اختیار این اداره قرار نگرفته است که در صورت پرداخت قسمتی از اعتبار اختصاص یافته به انجام پروژه های در دست اقدام، شاهد تسریع در انجام کارها و رضایت‌مندی مردم خواهیم بود.
وی بیان کرد: تاکنون فقط 200 میلیون تومان آن هم از طریق توزیع اوراق بهادار به پیمانکاران اختصاص یافته است.
یکی از مهم ترین پروژه های در دست اقدام پروژه محور قصرقند به تلنگ است که در اولویت نخست کاری قرار دارد. همچنین پروژه محور قصرقند به کاجو از دیگر پروژه های مهم در دست اجراست که به دلیل نبود بودجه لازم به کندی در حال اجراست.
وی تصریح کرد: بازگشایی 95 درصدی محور گردنه بیچان که از محورهای صعب العبور و سنگی بود با اعتبار 11 میلیارد تومان انجام شده است. همچنین احداث پل کاجو به دلیل نبود اعتبارات متوقف و قرارداد مطالعات مرحله یک پل حمیری نیز منعقد شده است که به زودی مطالعات زمینی و نمونه برداری آن در منطقه آغاز خواهد شد.
وی اضافه کرد: تا زمانی که اعتبارات کافی پروژه های در دست اجرا تأمین نشود پروژه ها در زمان موعد تعیین شده به بهره برداری نخواهد رسید. همچنین برای احداث ابنیه این پروژه ها با مشکلات زیادی روبه رو هستیم. چون هیچ اعتبارات دولتی برای  حوزه راه سازی قصرقند دریافت نشده است.
دادگر افزود: با وجود تذکرهای و دستورهای استاندار به مسئولان شرکت توزیع برق استان مبنی بر قطع نکردن برق ادارات و تعامل بیشتر با ادارات بدهکار مانند راه و شهرسازی قصرقند اما از شنبه گذشته به دلیل نبود بودجه و پرداخت نشدن بدهی، برق این اداره توسط ماموران برق قطع شد. بیش از 12 میلیون تومان برای برق مصرفی به اداره برق بدهکار هستیم.