استقبالی از ایجاد جایگاه CNG در زاهدان نشد

ذوالفقاری-  هیچ سرمایه گذاری برای ایجاد جایگاه CNG در زاهدان اعلام آمادگی نکرده است.مدیرعامل شرکت گاز استان به خبرنگار ما گفت: گاز طبیعی اسفند ماه سال گذشته به زاهدان رسید اما موضوع احداث جایگاه CNG از سه سال قبل در مرکز استان مطرح شد چون ساخت آن زمان بر است ولی هنوز هیچ سرمایه گذاری در این باره اعلام آمادگی نکرده است.  
«محمد حسن طهرانی» افزود: با توجه به این که سرمایه گذاران باید از طریق شرکت فراورده های نفتی در زمینه جذب سرمایه گذار برای دریافت مجوز احداث جایگاه CNG  اقدام کنند با مدیر این شرکت جلسه ای برگزار و بر توجه به این موضوع تاکید شد ولی هیچ مجوز CNG صادر نشده است.
وی ادامه داد: کمکی که می توانیم در این راستا انجام دهیم این است که جایگاه های موجود را دو منظوره کنیم یا اگر سرمایه گذاری وجود دارد جایگاه جدیدی را احداث کند، اما هیچ مراجعه ای در این باره نشده است. وی با اشاره به گازرسانی در حاشیه شهر زاهدان اظهار کرد: دو قسمت حاشیه شهر وجود دارد که در شمال از طریق استعلام هایی که از شهرداری دریافت می کنیم مناطقی که مورد تایید طرح تفصیلی و جامع شهر باشد بر اساس آن اقدام می شود.
وی اضافه کرد: تقریباً شهرداری همه مناطق حاشیه شهر را تایید کرده است و بر همان اساس طراحی انجام و در مرحله سوم که اوایل سال آینده آغاز می شود پیمان سپاری خواهد شد، اما مشکل این است که این مناطق سنگی و حفاری در آن سخت است که برنامه داریم پیمانکار اقدام های لازم را ابتدا از مناطق سنگی آغاز کند که اگر زمان بر شد از نظر برنامه زمان بندی با تأخیر مواجه نشویم.
به گفته وی حاشیه دیگر زاهدان، شهرک های اطراف آن مانند غدیرشهر، جهاد و برق است که همه نقشه ها را برای این نقاط دریافت کردیم، کارهای مطالعاتی آن به پایان رسیده و طراحی در دست انجام است و منتظر هستیم در رابطه با راه اندازی دیگر تأسیسات اقدام شود.
طهرانی اضافه کرد: برای این مناطق با شهرداری مذاکراتی داشتیم که آسفالت معابر را به تأخیر بیندازد تا بتوانیم کارهای شبکه را انجام دهیم و این موضوع را در اولویت کار گذاشتیم که سال97 انجام شود. وی تصریح کرد: شهرک های صنعتی و کارگاهی هم نیاز به گازکشی دارد که پیش بینی های لازم برای این دو شهرک انجام و کارهای داخلی شهرک صنعتی اجرا شده است، پیمان سپاری نیز آذر ماه انجام می شود و امیدواریم که بتوانیم برای دهه فجر گاز را در این شهرک افتتاح کنیم و گازرسانی به شهرک کارگاهی هم در گام های بعدی انجام می شود. وی درباره بافت های فرسوده نیز بیان می کند: بافت های فرسوده قابل گازرسانی نیست فقط یک شعله گرمایشی به صاحبان آن ها داده می شود چرا که از نظر معماری استاندارد نیست هر چند تعداد این منازل در زاهدان کم است.
مجتمع های مسکونی هم که محیط بسته دارند اگر می خواهند شرکت گاز کار داخلی آن ها را انجام دهد باید به شهرداری مراجعه کنند تا محوطه مجتمع ها به عنوان معبر عمومی تایید شود در غیر این صورت نمی توانیم وارد مجتمع شویم، گازرسانی تا در مجتمع انجام می شود و هزینه های داخلی بر عهده خود ساکنان است.