اخبار حوادث

شبکه بین‌المللی قاچاق موادمخدر در استان متلاشی شد
گروه حوادث- شبکه بین المللی و سازمان یافته قاچاق مواد مخدر در سیستان و بلوچستان متلاشی شد. به گزارش اداره کل اطلاعات استان، اعضای یک شبکه بین‌المللی و سازمان‌ یافته قاچاق مواد مخدر که محموله‌های کلان مواد را مسلحانه از مرز سراوان وارد کشور می ‌کردند با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و در درگیری مسلحانه چند ساعته دستگیر شدند. از این شبکه یک محموله تریاک به وزن تقریبی 2 تن و 600 کیلوگرم کشف شد. بر اساس این گزارش، این محموله با پوشش قاچاق سوخت و جاسازی در زیر گالن‌های سوخت حمل می‌ شد که در صحنه درگیری دو دستگاه خودروی نیسان منهدم و یک دستگاه خودروی تویوتا نیز به همراه سه بی ‌سیم توقیف شد.


نجات جان یک ملوان در چابهار
ذوالفقاری- یک ملوان توسط تیم جست جو و نجات دریایی بندر چابهار نجات پیدا کرد.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی گفت: به گزارش مرکز هماهنگی جست جو و نجات دریایی بندر چابهار «MRCC» در پی دریافت پیام فرمانده کشتی تجاری «مختار 2» مبنی بر نیاز به کمک فوری پزشکی یکی از کارکنان کشتی با عارضه درد شدید در ناحیه شکم و پهلو، شناور ناجی و تیم امداد پزشکی به منطقه مورد نظر در دریا اعزام شد. سید«حسن ابراهیمی» افزود: اقدام های اولیه پزشکی توسط پزشکیار ناجی انجام و فرد مضطر به بندر منتقل و برای ادامه درمان با آمبولانس به بیمارستان امام علی (ع) چابهار منتقل شد. وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی و سرعت عملیات جست جو و نجات، ارائه خدمات پزشکی مناسب و انتقال سریع بیمار به مرکز درمانی مجهز، فرد مذکور از خطر نجات یافت.


محموله دارو و لوازم آرایشی قاچاق کشف شد
محموله یک میلیارد و 650 میلیون ریالی دارو و لوازم آرایشی قاچاق در زاهدان کشف شد.
رییس پلیس امنیت عمومی استان گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر این که تعدادی سودجو، اقدام به وارد کردن و توزیع دارو و لوازم آرایشی قاچاق در واحدهای صنفی و داروخانه های زاهدان می کردند، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت. به گزارش پایگاه خبری پلیس سرهنگ «علی محمدی» افزود: ماموران محل دپوی کالای ممنوعه را شناسایی و در بازرسی از این مکان بیش از 50 هزار قلم انواع دارو و لوازم آرایشی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 650 میلیون ریال را کشف کردند. وی با اشاره به دستگیری یک متهم خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شد.


پایان فرار چهار ساله  متهم به قتل
متهم به قتل فراری بعد از چهار سال از وقوع جرم در ایرانشهر دستگیر شد.
سرپرست فرماندهی انتظامی ایرانشهر گفت: در پی قتل مسلحانه جوانی 27 ساله در سال 93 دستگیری قاتل در دستور کار قرار گرفت.
سرهنگ «محمود سعادتی» افزود: ماموران مخفیگاه متهم را که جوانی22 ساله است شناسایی کردند و با هماهنگی قضایی و دستگیری او به فرار چهار ساله اش پایان دادند. وی با اشاره به این که در تحقیقات تخصصی دلیل قتل سرقت مسلحانه اعلام شده است، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.


افزایش 56 درصدی کشفیات مواد مخدر در خاش
کشفیات مواد مخدر در شش ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 56 درصد افزایش داشت.  فرمانده انتظامی خاش گفت: همچنین در این مدت دستگیری معتادان و قاچاقچیان 155 درصد افزایش یافته است. سرهنگ «احمد ثمره حسینی» افزود: میزان کشف مواد مخدر در این مدت 5 تن و 228 کیلوگرم بود که این رقم در سال گذشته 3 تن و 351 کیلوگرم بود. همچنین در این مدت 56 معتاد و قاچاقچی دستگیر شدند که این رقم در سال گذشته 22 نفر بود.
وی اظهار کرد: میزان وقوع سرقت ها در این مدت 49 درصد کاهش و دستگیری 33 درصد افزایش داشت.


محموله  کالای قاچاق در سراوان کشف شد
انواع کالاهای قاچاق به ارزش یک  میلیارد ریال در سراوان کشف شد. جانشین فرمانده انتظامی سراوان گفت: پنج دستگاه خودروی تویوتا حامل کالای قاچاق در سراوان شناسایی و توقیف شد.
سرهنگ «نصرا... شیبک» افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها انواع کالای قاچاق از جمله لاستیک خودرو، دوچرخه، داروهای گیاهی، وسایل آشپزخانه قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال  کشف کردند.


کشف 600 میلیون ریال کالای قاچاق در نیکشهر
انواع کالای قاچاق به ارزش 600 میلیون ریال در نیکشهر کشف شد.
فرمانده انتظامی نیکشهر گفت: 6 دستگاه خودروی پژو حامل کالای قاچاق در محورهای مواصلاتی شهرستان توقیف شد.  سرهنگ «غلامرضا بزی» افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها انواع کالای قاچاق شامل شکر، برنج، چای، لاستیک، لوازم آرایشی و لوازم یدکی موتورسیکلت به ارزش 600 میلیون ریال را کشف کردند و 6 قاچاقچی
دستگیر شدند.