اخبار

استقبالی از ایجاد جایگاه CNG در زاهدان نشد
ذوالفقاری-  هیچ سرمایه گذاری برای ایجاد جایگاه CNG در زاهدان اعلام آمادگی نکرده است.مدیرعامل شرکت گاز استان به خبرنگار ما گفت: گاز طبیعی اسفند ماه سال گذشته به زاهدان رسید اما موضوع احداث جایگاه CNG از سه سال قبل در مرکز استان مطرح شد چون ساخت آن زمان بر است ولی هنوز هیچ سرمایه گذاری در این باره اعلام آمادگی نکرده است.  
«محمد حسن طهرانی» افزود: با توجه به این که سرمایه گذاران باید از طریق شرکت فراورده های نفتی در زمینه جذب سرمایه گذار برای دریافت مجوز احداث جایگاه CNG  اقدام کنند با مدیر این شرکت جلسه ای برگزار و بر توجه به این موضوع تاکید شد ولی هیچ مجوز CNG صادر نشده است.
وی ادامه داد: کمکی که می توانیم در این راستا انجام دهیم این است که جایگاه های موجود را دو منظوره کنیم یا اگر سرمایه گذاری وجود دارد جایگاه جدیدی را احداث کند، اما هیچ مراجعه ای در این باره نشده است. وی با اشاره به گازرسانی در حاشیه شهر زاهدان اظهار کرد: دو قسمت حاشیه شهر وجود دارد که در شمال از طریق استعلام هایی که از شهرداری دریافت می کنیم مناطقی که مورد تایید طرح تفصیلی و جامع شهر باشد بر اساس آن اقدام می شود.
وی اضافه کرد: تقریباً شهرداری همه مناطق حاشیه شهر را تایید کرده است و بر همان اساس طراحی انجام و در مرحله سوم که اوایل سال آینده آغاز می شود پیمان سپاری خواهد شد، اما مشکل این است که این مناطق سنگی و حفاری در آن سخت است که برنامه داریم پیمانکار اقدام های لازم را ابتدا از مناطق سنگی آغاز کند که اگر زمان بر شد از نظر برنامه زمان بندی با تأخیر مواجه نشویم.
به گفته وی حاشیه دیگر زاهدان، شهرک های اطراف آن مانند غدیرشهر، جهاد و برق است که همه نقشه ها را برای این نقاط دریافت کردیم، کارهای مطالعاتی آن به پایان رسیده و طراحی در دست انجام است و منتظر هستیم در رابطه با راه اندازی دیگر تأسیسات اقدام شود.
طهرانی اضافه کرد: برای این مناطق با شهرداری مذاکراتی داشتیم که آسفالت معابر را به تأخیر بیندازد تا بتوانیم کارهای شبکه را انجام دهیم و این موضوع را در اولویت کار گذاشتیم که سال97 انجام شود. وی تصریح کرد: شهرک های صنعتی و کارگاهی هم نیاز به گازکشی دارد که پیش بینی های لازم برای این دو شهرک انجام و کارهای داخلی شهرک صنعتی اجرا شده است، پیمان سپاری نیز آذر ماه انجام می شود و امیدواریم که بتوانیم برای دهه فجر گاز را در این شهرک افتتاح کنیم و گازرسانی به شهرک کارگاهی هم در گام های بعدی انجام می شود. وی درباره بافت های فرسوده نیز بیان می کند: بافت های فرسوده قابل گازرسانی نیست فقط یک شعله گرمایشی به صاحبان آن ها داده می شود چرا که از نظر معماری استاندارد نیست هر چند تعداد این منازل در زاهدان کم است.
مجتمع های مسکونی هم که محیط بسته دارند اگر می خواهند شرکت گاز کار داخلی آن ها را انجام دهد باید به شهرداری مراجعه کنند تا محوطه مجتمع ها به عنوان معبر عمومی تایید شود در غیر این صورت نمی توانیم وارد مجتمع شویم، گازرسانی تا در مجتمع انجام می شود و هزینه های داخلی بر عهده خود ساکنان است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:
آموزش کسب و کار در چابهار

گروه اقتصاد- کارگاه آموزش کسب و کار محلی در چابهار برگزار شد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار گفت: با توجه به حرکت استان در مسیر رشد و افزایش فضای اشتغال در مناطق اقتصادی چون چابهار ارائه آموزش های لازم برای ایجاد اشتغال به مردم محلی اهمیت بیشتری پیدا می کند که باید گام هایی در این راستا برداشت.
«عبدا... امیریان» افزود: در همین راستا کارگاه آموزشی کسب و کار محلی برای مردم بومی منطقه برنامه ریزی شد و پس از انجام هماهنگی لازم به مرحله اجرا رسید که پیش بینی می شود بتواند در پایان برای توسعه فضاهای اقتصادی منطقه و رفع مشکلات بیکاری تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی ادامه داد: شناسایی ظرفیت های بومی برای ایجاد کسب و کارهای محلی، آموزش افراد محلی علاقه مند به فعالیت در حوزه گردشگری به عنوان راهنما و ارتقای کار سوزن دوزان محلی برای حضور در بازارهای ملی و بین المللی را می توان از جمله اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی دانست. وی بیان کرد: این کارگاه اولین گام از مجموعه دوره های آموزشی بلند مدتی است که برای شناسایی و گسترش ظرفیت های محلی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی در استان برنامه ریزی شده است.


دوره آموزشی کارآفرینی برای زنان روستایی برگزار شد
اولین دوره آموزشی تربیت مربی مشاورکارآفرینی زنان روستایی روز گذشته در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: این دوره آموزشی با هدف توانمند سازی زنان روستایی، توسعه پایدار، خوداتکایی و افزایش توان اقتصادی خانوارها، با حضور مشاور طرح کسب و کار دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی، مسئول گروه کارآفرینی و بهبود کسب و کار دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی معاونت ترویج وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.
«رضا نجفی» افزود: در دوره آموزشی تربیت مربی مشاورکارآفرینی زنان روستایی 50 نفر از کارشناسان امور زنان روستایی، مدیران عامل صندوق های خرد و صندوق حمایت از فعالیت های زنان وتسهیل گران زن روستایی استان حضور پیدا کردند.
وی ادامه داد: در این دوره ها زنان روستایی آموزش های لازم را در زمینه تسهیل حرفه کسب و کار و مشاغل خانگی در استان و تلاش برای دریافت برند و مجوزهای تجاری و بازاریابی مناسب تولیدات فرا گرفتند. وی خاطرنشان کرد: جمعیت زنان روستایی استان 600 هزار نفر است و 53 صندوق خرد ویژه زنان روستایی با هزار و 500 عضو و250 تسهیل گر زن روستایی در راستای اشتغال فعالیت دارند.