حوادث

شهادت 2 نفر در حمله اشرار به بخشداری پیشین
گروه حوادث- دو فرد مسلح روز گذشته با ورود به بخشداری پیشین  شهرستان سرباز در جنوب استان، یک سرباز وظیفه و یک بسیجی را به شهادت رساندند.
فرمانده انتظامی استان گفت: ساعت 8 و 20 دقیقه صبح روز گذشته دو نفر تحت عنوان ارباب رجوع به بخشداری بخش پیشین  مراجعه کردند و سپس به طور ناگهانی با چاقو به گردن یک سرباز ضربه زدند. این افراد همچنین با یک فرد بسیجی که در محل حضور داشت، درگیر شده و وی را نیز مورد اصابت گلوله قرار دادند. به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار «قنبری» با بیان این که ضاربان بلافاصله از محل متواری شدند، افزود: به دنبال این حادثه، اکیپ های عملیاتی به محل اعزام شدند و طرح مهار را اجرا کردند.
سردار قنبری با اشاره به شهادت این دو نفر، تصریح کرد: با بررسی های انجام شده احتمال می رود که حمله روز گذشته به بخشداری پیشین از جانب اشرار صورت گرفته باشد. با توجه به سرنخ های به دست آمده تلاش برای دستگیری این اشرار ادامه دارد.
رونق قاچاق پیاز در سایه گرانی
کشف 24 تن پیاز قاچاق در ایرانشهر
24 تن پیاز قاچاق در ایرانشهر کشف و 3 قاچاقچی در مجموع 336 میلیون ریال جریمه شدند. رئیس اداره تعزیرات حکومتی ایرانشهر به خبرنگار ما گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان های ایرانشهر و دلگان در بررسی انجام شده از سه دستگاه خودروی کامیون 24 تن پیاز بدون مجوز های قانونی کشف کردند. 
«مهدی کیخا» افزود: در خصوص این پرونده سه نفر متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ایرانشهر شدند. وی تصریح کرد: با استعلام از دستگاه های مرتبط درخصوص کالای مکشوفه غیرایرانی بودن پیازها تأیید شد.
کیخا در ادامه افزود : شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز در نهایت با توجه به اظهارات متهمان و براساس نتیجه استعلامات و سایر مدارک تخلف را وارد دانست و علاوه بر ضبط پیازهای مکشوفه به نفع دولت  متهم ردیف اول را 140 میلیون ریال، متهم ردیف دوم را 140 میلیون ریال و متهم دیگر را 56 میلیون ریال در حق دولت محکوم کرد. 
وی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش قیمت پیاز در سطح کشور برخی سودجویان در تلاش برای واردات غیرقانونی از کشور پاکستان بودند و با استفاده از اسناد جعلی قصد انتقال به سایر نقاط کشور را داشتند. 
محکومیت 543 میلیون ریالی قاچاقچی سوخت
 قاچاقچی سوخت در زاهدان به پرداخت 543 میلیون و 309 هزار ریال جزای نقدی محکوم شد. رئیس شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی زاهدان به خبرنگار ما گفت: مأموران یگان تکاوری پاسگاه قطار خنجک پس از تعقیب و گریز موفق به توقیف یک دستگاه خودروی تانکر حامل سوخت قاچاق شدند.
«حسن حاجی نژاد» افزود : در بازرسی انجام شده توسط مأموران 29 هزار و 300 لیتر گازوئیل کشف و تحویل شرکت پخش فرآورده های نفتی شد.
وی افزود : با شروع اقدامات مربوط به رسیدگی پرونده و با توجه به نتایج استعلامات و براساس اظهارات متهم، شعبه تخلف را وارد دانست و متخلف را علاوه بر ضبط سوخت های مکشوفه به میزان 543 میلیون و 309 هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.
دستگیری جاعل اسناد دولتی در ایرانشهر
 یک نفر جاعل اسناد و مدارک دولتی و شخصی در ایرانشهر دستگیر شد.
فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر این که فردی در یک واحد صنفی عکاسی اقدام به جعل اسناد دولتی و شخصی می کند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «دوستعلی جلیلیان» افزود: پس از بررسی صحت و سقم موضوع و شناسایی مغازه، طی هماهنگی با مقامات قضایی ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان متهم را در حین ارتکاب جرم دستگیر کردند. 
 وی تصریح کرد: در بازرسی از این واحد صنفی متخلف، 9 برگ اسناد جعل شده دولتی، 16 عدد کارت جعلی پایان خدمت و کارت ملی و گواهینامه، اسناد مالکیت و بیمه نامه خودرو و تعدادی شناسنامه و کارت ملی و یک دستگاه کیس و چاپگر لیزری جهت جعل اسناد کشف شد.  
وی با اشاره به پلمب واحد صنفی خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل داده شد.
توقیف محموله 575 میلیون ریالی کالای قاچاق
فرمانده انتظامی ایرانشهر همچنین از توقیف محموله 575 میلیون ریالی کالای قاچاق خبر داد و گفت: ماموران انتظامی و یگان تکاوری 112 ایرانشهر هنگام گشت زنی های هدفمند در محورهای مواصلاتی در راستای مبارزه با قاچاق کالا به 6 دستگاه خودرو تویوتا مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن ها را متوقف کردند.
جلیلیان افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها انواع کالای قاچاق شامل پارچه، انواع لوازم خانگی، لاستیک خودرو، اسپیلت، لوازم پزشکی، برنج، شکر، پیاز و لوازم آرایشی بهداشتی بدون مجوزهای قانونی به ارزش 575 میلیون ریال را کشف کردند. وی با اشاره به دستگیری شش قاچاقچی و توقیف 6 دستگاه خودرو تویوتا در این رابطه تصریح کرد: قاچاقچیان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل داده شدند.