اخبار

مدال برنز جهانی بر گردن دونده استان
گروه ورزش-  دوومیدانی کار سیستان و بلوچستان در رقابت های دانش آموزان جهان به مدال برنز دست پیدا کرد. رئیس هیئت دوومیدانی استان به خبرنگار ما گفت: عبدالرحیم درزاده در ترکیب تیم دوومیدانی دانش آموزان کشور در مسابقات دانش آموزان جهان که از 3 تیرماه به میزبانی فرانسه آغاز شد حضور یافت و دوشنبه گذشته در ماده 800 متر مدال برنز این رقابت ها راازآن خود کرد. «ایرج رستم زهی» از انتصاب خود به عنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون دوومیدانی خبر داد و افزود: این انتخاب در پی توفیقات پی در پی هیئت دوومیدانی استان در مسابقات مختلف ملی و بین المللی، توسط رئیس فدراسیون دوومیدانی صورت گرفته است که می تواند تحول شگرفی را در این رشته پر مدال و المپیکی برای استان رقم زند. مدیرکل ورزش و جوانان نیز در پی درخشش غزال تیزپای استان در مسابقات جهانی پیام تبریکی نوشت که نسخه ای از آن به تحریریه «سیستان و بلوچستان» ارسال شد. در متن این پیام آمده است: کسب مدال ارزشمند غزال تیز پای سیستان و بلوچستان عبدالرحیم درزاده را خدمت مردم شریف استان، مسئولان گرانقدر، خانواده این عزیز افتخار آفرین، مربیان دلسوز هیئت دو و میدانی استان تبریک و تهنیت عرض می کنم، آنچه امروز بیش از پیش شایسته تقدیر است رکورد به جا مانده از این دونده آینده دار استان در آوردگاه فرانسه بود، آری امروز رحیم ما توانست با زمان یک دقیقه و پنجاه و سه ثانیه ضمن بهبود رکورد خود نگاه ها را به دستیابی خود به رکورد بزرگسالان آسیا معطوف دارد او نشان داد با اندکی ممارست و حمایت که قطعا صورت خواهد گرفت می تواند به آن دست یابد، بنابراین اعلام می داریم که رحیم جان همه آماده ایم تا موانع این رکورد زنی را از جلوی پاهای افسانه ایت برداریم تا بتوانی با این پاهای آفتاب خورده ات به پروازی بلند درایی تا همه برای تماشایت سر به فلک بساییم.


پایان رقابت ووشوکاران زاهدان
 مسابقات ووشو زاهدان که با عنوان جام حبیب دل ها سردار شهید لک زایی برگزار شد با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.  رئیس هیئت ووشو استان به خبرنگار ما گفت: ششمین دوره مسابقات ووشو جام رمضان یادواره سردار شهید حاج حبیب لک زایی با شرکت 74 فایتر در قالب 7 تیم از 8 خردادماه تا 4 تیرماه جاری در خانه ووشو دهکده المپیک زاهدان برگزار شد. «عباس شیبک» افزود: در این دوره از مسابقات در رده سنی نونهالان عناوین اول تا سوم وزن 27- به ابراهیم شهرکی، عارف نارویی و شهریارخنده زمین، 30- کیلوگرم به اسماعیل شهرکی، آرین کدخدا و محمدعلی نوفرستی، وزن 33- به یاسین سالارزهی، علیرضاسالارزهی و ابوبکر براهویی، 36- کیلوگرم به یونس شهرکی، صالح سالارزهی و عباس سعادتی، وزن 42- به علی رضا بامری، شعیب صفرزایی و محسن شهرکی و  45- کیلوگرم به عادل نارویی، اویس قلندرزهی و مجیب حسن زهی اختصاص یافت. وی ادامه داد: در ده سنی نوجوانان وزن 39- یاسرشهرکی، عارف نارویی و شهریارخنده زمین، 42- کیلوگرم عبدا... شهلی بر، یاسین سعادت نشان و محسن توتازهی، وزن 45- ایوب رخشانی، عثمان ریگی و علی اکبرسنچولی، 52- کیلوگرم سورج ریگی، محمدامین نهتانی و طلحه شبان اسکل آبادی، وزن60- یاشار جوشنگ ریگی، اشکان شیبک و علی محمدشهرکی مقام های اول تا سوم را ازآن خود کردند. وی اظهار کرد: در رده سنی جوانان 48- کیلوگرم نیز نعیم نارویی، عبدا... پیری نارویی و شهرام خنده زمین، وزن 52- محمدعلی ناصری، شهاب نوتی زهی و محمداقبال گمشادزهی، 56- کیلوگرم شهاب محمدی، عبدا... قنبرزهی و سامان میر،وزن 60- محمد امین بارکزهی، امیرمحمدرضوانی و حسین اکبری، 65- کیلوگرم محمدرضا جوشنگ ریگی، ابوالفضل قاسم زاده و محمدحکیم بهادرزهی و رده سنی بزرگسالان وزن 52- پویا آذرنگ، ناصر شه بخش و فرهاد شاهوزهی،  60 کیلوگرم - علیرضا سرگلزاهی، علیرضاکرد و محمود براهویی،وزن  65- محمد عمر ریگی، پرویزریگی لادز و محمد شهنوازی و 80- کیلوگرم رضا قنبری صعومه، یونس راشکی و علی رضا فیروزی در جایگاه اول تا سوم ایستادند.


فاتح مسابقات فوتسال فنوج مشخص شد
 رقابت های فوتسال جام رمضان در فنوج پایان یافت. مسئول کمیته روابط عمومی هیئت فوتبال استان  به خبرنگار ما گفت: ورزشکاران فنوج در قالب 12 تیم در مسابقات فوتسال جام رمضان رقابت کردند و تیم های سپاهان، کابل تجارت، کشاورز و فروشگاه گردهانی به مرحله نیمه نهایی راه یافتند. «حسین اسلامی» افزود: در مرحله پایانی این رقابت ها تیم های کابل تجارت و کشاورز پس از باخت مقابل حریفان خود برای کسب مقام سومی به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم کشاورز موفق شد با به ثمر رساندن چهار گل تیم حریف را شکست دهد و مقام سوم رقابت ها را ازآن خود کند در بازی فینال نیز دو تیم سپاهان و فروشگاه گردهانی با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان تیم گردهانی با پیروزی مقابل سپاهان به مقام نخست این رقابت ها دست یابد و تیم سپاهان نیز سرانجام بر سکوی دوم رقابت ها ایستاد. وی ادامه داد: در پایان این دوره «پشت قلعه» به عنوان تیم اخلاق، بهزاد نصرتی مقدم از تیم سپاهان به عنوان آقای گل، علی چاکری از «شهید سهراب اربابی» به عنوان پدیده رقابت ها و نصیر نصرتی از تیم فروشگاه گردهانی به عنوان بهترین بازیکن معرفی شدند. وی خاطرنشان کرد: براساس آمار به دست آمده از رقابت های فوتسال جام رمضان فنوج تیم پشت قلعه با 31 گل خورده بیشترین گل ها را دریافت کرد و تیم سپاهان نیز با 49 گل بیشترین گل زده را به خود اختصاص داد، رقابت تیم های کابل تجارت و مرکز بهداشت نیز حساس ترین بازی این جام بود و بازی سپاهان مقابل پشت قلعه نیز با نتیجه 17 بر یک به نفع سپاهان پرگل ترین بازی جام رمضان فنوج لقب گرفت، تیم شرق طلایی کوروک با دریافت 7 کارت زرد و یک کارت قرمز به عنوان خشن ترین تیم رقابت ها شناخته شد. وی گفت: در جام رمضان فوتسال فنوج 136 نفر از جوانان شهرستان در قالب 12 تیم در 4 گروه 3 تیمی به مدت 23 شب با رقابت کردند که در پایان 197 گل به ثمر رسید که نشان دهنده وجود استعداد های فوتسال و فوتبالی در این شهرستان است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.