نخستین میز سرمایه گذاری ریلی کشور در زاهدان تشکیل شد

گروه شهرستان ها- نخستین میز سرمایه گذاری ریلی کشور در زاهدان با هدف معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش ریلی استان با مشارکت دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری تشکیل شد.
مدیر کل راه آهن جنوب شرق کشور در حاشیه نشست با دستگاه های دست اندر کار سرمایه گذاری در استان گفت: میز سرمایه گذاری ریلی جنوب شرق کشور با همکاری ادارات کل اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی، ستاد نظارت بر گمرکات، منابع طبیعی و آبخیزداری، شرکت شهرک های صنعتی و اتاق بازرگانی صنایع، معادن در زاهدان آغاز به کار کرد.
به گزارش ایرنا «مجید ارجونی» افزود: باید کتابچه کاملی از ظرفیت های سرمایه گذاری در حوزه راه آهن جنوب شرق کشور تهیه کرد و در اختیار سرمایه گذاران قرار داد، چراکه سرمایه گذاران زیادی تمایل به سرمایه گذاری در بخش ریلی سیستان و بلوچستان دارند.
وی ادامه داد: راه آهن جنوب شرق کشور با ساخت خط ریلی چابهار - زاهدان – سرخس- مشهد در مسیر توسعه قرار گرفته است.
در گذشته فقط 2 قطار در خط ریلی زاهدان - میرجاوه - کویته تردد می کرد که به سه قطار افزایش یافته است.
وی با بیان این که تجار و بازرگانانی که از سمت زاهدان به کویته بار صادر کنند از تخفیفات 37 درصدی بهره مند می شوند گفت: خط ریلی زاهدان - کویته قابلیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
وی با اشاره به این که درباره سرمایه گذاری راه آهن سیاست ها و بسته های حمایتی در نظر دارد افزود: اگر سرمایه گذاری در صنعت ریلی اقدام به سرمایه گذاری کند راه آهن نیز به تناسب مقدار آورده حمایت هایی را از وی انجام می دهد.