برق رسانی به روستاهای عشایری سیب و سوران تا پایان امسال

گروه شهرستان ها- همه روستاهای عشایری بالای 10 خانوار فاقد برق در سیب و سوران تا پایان امسال برق رسانی می شوند.مدیر امور عشایری سیب و سوران به خبرنگار ما گفت: با توجه به پیگیری های به عمل آمده و همکاری امور برق شهرستان، عملیات برق رسانی به 34 منطقه عشایری شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.
«محمد جمشیدی» افزود: اعتبار این پروژه های برق رسانی بیش از 96 میلیارد و 660 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی است که در مجموع 650 خانوار در روستاهای عشایری بخش مرکزی و هیدوچ از نعمت برق برخوردار خواهند شد.
وی ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده و همکاری دستگاه های سیاسی و اجرایی شهرستان برق رسانی به مناطق عشایری سیب و سوران تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید که این اقدام، موجب ایجاد رونق در روستاها و توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می شود.وی تاکید کرد: برق رسانی به مناطق عشایری به عنوان متولیان امنیت غذایی کشور می تواند ضامن سلامتی و امنیت شهروندان در هر نقطه ای از این دیار شود.
وی با اشاره به رایزنی برای استفاده از انرژی های نو، اظهار کرد: با توجه به نیازهای خانواده های عشایر به داشتن نعمت انرژی برق پروژه استفاده بهینه از انرژی های نو با استفاده از پنل های خورشیدی در دست بررسی است که پیش بینی می شود تا پایان امسال با تخصیص اعتبار بتوانیم این پروژه ها را در شهرستان عملی کنیم.
وی جمعیت جامعه عشایری سیب و سوران را بیش از  هزار و 930  خانوار و 8 هزار نفر اعلام کرد.