مدیرعامل ستاد دیه:

سیستان و بلوچستان کمترین زندانیان جرائم غیرعمد را دارد

گروه حوادث-سیستان و بلوچستان کمترین تعداد زندانیان جرائم غیرعمد کشور را دارد.به گزارش «سیستان و بلوچستان» مدیرعامل ستاد دیه یک شنبه گذشته در نشست خبری گفت: از سال 95 تاکنون 142 زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند که 35 نفر امسال آزاد شدند و قرار است 10 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد به مناسبت عید فطر آزاد شوند.«رحمدل بامری» افزود: 40 نفر از این زندانیان مربوط به تصادفات و حوادث کاری، 33 نفر بدهکاری های مالی و 69 نفر مهریه و نفقه بوده اند. بدهی این افراد 140 میلیارد ریال بود که 80 میلیارد آن از سوی شکات بخشوده شد و 32 میلیارد ریال از بدهی آن ها با کمک ستاد دیه و بقیه از محل آورده های شخصی و کمک های مالی بانک ها و ... تامین شد.
وی ادامه داد: در ماه رمضان جشن گلریزان در 19 شهرستان برگزار شد و خیران استان مبلغ  21 میلیارد و 840 میلیون ریال تعهد کردند که امید است تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد استان آزاد شوند.وی گفت: 79 زندانی جرائم غیرعمد در زندان های استان به سر می برند که  10 نفر به دلیل سوانح رانندگی، 42 نفر مهریه و نفقه و 27 نفر به دلیل محکومیت مالی با 71 میلیارد ریال بدهی زندانی هستند.
وی خاطرنشان کرد: 5 جشن گلریزان در منطقه آزاد چابهار، جلگه چاه هاشم، نصرت آباد، نوک آباد خاش و یکی از زورخانه های استان برگزار می شود.