معاون استاندار:

مشکلی برای توزیع آرد در رمضان نیست

ذوالفقاری- هیچ مشکلی برای تولید و توزیع آرد در استان وجود ندارد و نان با کیفیت در اختیار روزه داران قرار می گیرد.
به گزارش «سیستان و بلوچستان» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار در کارگروه گندم، آرد و نان استان که با حضور جمعی از مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی و کارخانه داران آرد برگزار شد گفت: با توجه به این که کارخانجات آرد استان فناوری روز دنیا را در اختیار دارند باید از این مزیت در راستای صادرات آرد به کشورهای همسایه و دیگر کشورها استفاده کرد. «سکینه اشرفی» با بیان این که می طلبد دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل استاندارد و سازمان غذا و دارو درباره کیفیت آرد و غنی سازی آن از روش های مختلف به مردم اطلاع رسانی کنند ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان هیچ مشکلی برای تولید و توزیع آرد در استان وجود ندارد و برنامه ریزی های لازم برای این که نان با کیفیت در اختیار روزه داران قرار گیرد، انجام شده است .
دبیر کارگروه گندم، آرد و نان استان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: استان در بخش گندم، تولید آرد و نان از لحاظ سرمایه گذاری و واحدهای تولیدی، پخت و عرضه نسبت به استان های دیگر در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و از این نظر جای هیچ نگرانی وجود ندارد . «نادر میرشکار» افزود: هزار و 274 واحد صنفی تولید نان، 196 واحد کوچک تولید نان مشمول آرد حمایتی و 178 نانوایی آزاد پز در استان فعال است.
وی با بیان این که که میزان آرد مصرفی استان در ماه 23 هزار تن است اظهار کرد: 9 کارخانه تولید آرد با ظرفیت تولیدی 933 هزار تن در سال در استان فعال است که از این تعداد 6 کارخانه در زاهدان و 3 کارخانه نیز در دیگر شهرستان ها قرار دارد. وی تصریح کرد: ظرفیت ذخیره سازی بسیار مناسبی توسط بخش خصوصی نیز در استان ایجاد شده است .