اخبار

برگزاری دوره آموزشی تراش سنگ های قیمتی
گروه شهرستان ها-برگزاری دوره آموزشی شاغلان تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از روز گذشته در زابل آغاز شد. معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به خبرنگار ما گفت: دوره آموزشی شاغلان صنایع دستی در رشته تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، در رشته فست  و گوهرشناسی با شرکت 10 کارآموز از روز گذشته در زابل آغاز شد و به مدت دو ماه ادامه دارد. «بهروز عیسی زهی» افزود: این دوره آموزشی با هدف افزایش توانمندی، مهارت و کسب دانش تئوری شاغلان و مربیان تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در حال اجراست.


جسد غرق شده جوان 20 ساله زهکی پیدا شد
  جسد غرق شده جوان 20 ساله زهکی پس از 4 روز تلاش تیم های امدادی روز گذشته پیدا شد. رئیس جمعیت هلال احمر زهک به خبرنگار ما گفت: پس از 4 روز تلاش بی وقفه گروه های امدادی جمعیت هلال احمر زابل و زهک برای جست و جوی جسد غرق شده جوان 20 ساله زهکی، پیکر او ظهر روز گذشته با بالاآمدن آب دهانه ورودی سد زهک پیدا شد. «دهمرده» افزود: در این عملیات سه تیم غواصی حرفه ای و پشتیبانی مردمی در قالب تیم هایی از زابل و زهک کار جست و جو و پیدا کردن جسد غرق شده این جوان همکاری داشتند. وی به مردم و به ویژه جوانان منطقه سیستان توصیه کرد از نزدیک شدن به مناطق ناامن سد و آب تنی در آن خوددداری کنند و به اخطارها و هشدارهای مسئولان توجه داشته باشند.


توقیف کامیون حامل 25 هزار لیتر سوخت قاچاق
کامیون حامل 25 هزار لیتر سوخت قاچاق در ایرانشهر توقیف شد. فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: ماموران یگان تکاوری 112 هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور بزمان به ایرانشهر به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند. به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «دوستعلی جلیلیان» افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو 25 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت گاز کشف کردند.  وی با بیان این که سوخت کشف شده فاقد هرگونه مجوز قانونی بود، تصریح کرد: راننده خودرو به همراه محموله قاچاق کشف شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.