انتقام سایبری خواستگار رد شده را روانه زندان کرد

گروه حوادث- فردی که از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد مزاحمت برای یکی از شهروندان زاهدانی می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.
رئیس پلیس فتای استان گفت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر ایجاد مزاحمت اینترنتی و ارسال پیام ‌های تهدید آمیز‌ از سوی فردی ناشناس، پرونده ای تشکیل ‌شد و شناسایی عامل یا عاملان در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
به گزارش پلیس فتا، «سرگرد ‌علی سرحدی» افزود:‌ در تحقیقات و اقدامات فنی کارشناسان این پلیس، متهم شناسایی و با کسب دستور مقام قضایی در اقدامی غافلگیرکننده، جلب و به این پلیس انتقال یافت.
وی ادامه داد: شاکی پس از دیدن متهم بیان داشت این فرد خواستگار سابق من بوده که پس از شنیدن جواب رد بارها اقدام به مزاحمت برای من و خانواده‌ام کرده است.
وی تصریح کرد: متهم که خواستگار سابق شاکی بود در بازجویی صراحتا به بزه انتسابی اقرار و هدف از این کار‌ را اقدام تلافی جویانه به دلیل رد خواستگاری بیان کرد.
رییس پلیس فتای استان با هشدار به کسانی که برای دیگران در فضای مجازی ایجاد مزاحمت می‌کنند، تصریح کرد: مطابق ماده 16  قانون جرایم رایانه‌ای هرکس به وسیله سامانه ‌های رایانه‌ ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.