بخوان محمد(ص)؛ بخوان...

ای محمد بخوان به اندازه همه سختی هایی که نصیبت خواهد شد و تو بردباری و صبر را در نهایت کمال و اعتدال به کار خواهی بست ، بخوان به اندازه همه اجر نبوتت که همه را در محبت اهل البیت قرار دادی ، بخوان به اندازه راز و نیازت به در گاه حضرت دوست که فرمودی : خدایا مرا یک دم به خود وامگذار و مگر غیر از آن است که حضرت حق ، یونس پیامبر را یکدم به خود واگذاشت و چنان شد که شد .
ای محمد بخوان به اندازه امتت که بعضی را مایه مباهات خود در برابر دیگر امت ها و دیگر انبیا می دانی ، بخوان به اندازه همه تربیت یافتگان مکتبی که بنیان نهادی و دم به دم فرا گیرتر و پر صلابت تر طی طریق می کنند . بخوان محمد ، به اندازه همه ما بخوان ، بخوان محمد ، بخوان ...
مبارک باشد بر تو ای بهترین خلق انتخابت به عنوان رسول خدا، تو که مصطفایی و دلیل خلقت، تو که اول المسلمینی و خاتم المرسلین، تو که شاهدی و بشارتگر، هشدار دهنده ای و دعوت کننده، تو که سراسر لطفی و مهربانی و دلیل مهربانی خدا که چه نیکو بر بندگان منت نهاد و چون تویی را یاور امت قرار داد تا نجات دهی بشریت را از باتلاق های خود ساخته خودخواهی و جهالت و سیر کمال و سعادت را نشانش دهی و امت را پا به پا راهنما باشی و همراه.