امام جمعه زاهدان:

تداوم رکود و بیکاری در سال ۹۵ بیداد می‌کرد

گروه شهرستان ها- متاسفانه در سال ۹۵ مشکلاتی در کشور داشتیم و از جمله مهمترین آنها تداوم رکود و بیکاری در عرصه‌های اقتصادی است.
به گزارش تسنیم، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام ولادت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) یک الگوی کامل برای همه زنان عالم هستند و حرکت در مسیر ایشان موجب رسیدن به تقوا و جلال و بزرگی می‌شود. آیت‌ا... «عباسعلی سلیمانی» افزود: بانوان ایران اسلامی باید دینداری، عفت، جهاد، صداقت، تقوا و دفاع از حریم ولایت را از حضرت فاطمه زهرا(س) بیاموزند و در این راه گام بردارند. وی با اشاره به بیان امام خمینی(ره) در مورد فضیلت و جایگاه زن و روز زن، بیان کرد: همانطور که امام(ره) فرمودند نامگذاری سالروز ولادت صدیقه طاهره(س) به عنوان روز زن برای بانوان ما مسئولیت‌های سنگینی می‌آورد، زیرا این نامگذاری و قبول آن از جانب زنان مسلمان به معنای لزوم پیروی از سیره حضرت زهرا(س) است.
آیت‌ا... سلیمانی با بر شمردن وقایع مهم سال 95 ، گفت: امسال شیرینی‌های فتوحات جبهه مقاومت طعم خوشی از ایستادگی را برای امت مسلمان و ملت ایران رقم زد که سیستان و بلوچستان نیز در لوای آن در امنیتی پایدار سال را به سلامت به پایان رساند. امام جمعه زاهدان افزود: متاسفانه در سال 95 مشکلاتی هم داشتیم و از جمله مهمترین آنها تداوم رکود و بیکاری در عرصه‌های اقتصادی است. رحلت آیت‌ا... هاشمی، حادثه تلخ پلاسکو، تداوم فجایع خبیثانه رژیم‌های بحرین و  سعودی در بحرین و یمن و مواضع ظالمانه آمریکا و شخص ترامپ علیه ایران از جمله تلخ‌کامی‌های سال 95 بود. وی افزود: مضاف بر همه تلخ کامی‌ها گزارش ننگین و دروغ‌پردازی خانم جهانگیری از تابعین فرقه ضاله قادریه به سفارش دولت‌های غربی و به ویژه کشور سعودی بود. وی خاطرنشان کرد: عید نوروز ریشه‌های روایی محکمی دارد و بدین منظور ما نوروز را مقدس و دارای محتوای دینی می‌دانیم. روز غدیر خم، سالروز پیروزی امیرالمومنین(ع) بر خوارج، روز قیام امام زمان(عج) و شکست دجال و بسیاری از موارد دیگر که در روایات آمده در نوروز بوده و یا محقق می‌شود. امام جمعه زاهدان با بیان لزوم داشتن نگاه ارزشی به نوروز، گفت: همه ما باید نسبت به نوروز نگاه ارزشی داشته باشیم زیرا نوروز مورد تایید اسلام بوده و مقصود از آن زدودن کینه‌ها و آلودگی‌ها و تعالی روح و جان انسان است. وی با توصیه به دستگیری از برادران دینی در ایام نوروز، بیان کرد: قطعاً دستگیری از ضعفا و فقرا، پرهیز از اسراف و تبذیر و یادآوری معاد و قیامت با فرا رسیدن بهار از جمله موارد پاسداشت نوروز است.